certy resume

Hoteljob.vn

Nguyễn Ngọc Long

Nguyễn Ngọc Long

Marketing Manager

As a manager and creative lead, you are responsible for crafting content that aligns with the brand development strategy and drives sales across online platforms. Your current role involves managing and executing strategies and online advertising activities to attract customers, enhance brand recognition, and generate revenue for the company.

Thông tin cá nhân

Họ và tên

Nguyễn Ngọc Long

Giới tính

Nam

Ngày sinh

15/11/1993

Địa chỉ

Tp Hồ Chí Minh

Cập nhật

22/11/2023

Trang cá nhân

Thông tin cơ bản

Kinh nghiệm làm việc

Từ 1 đến 3 năm

Vị trí

Giám sát

Mức lương mong muốn

Thỏa thuận

Nơi mong muốn làm việc

Tiếng Anh (Trung bình)

Ngoại ngữ

Tiếng Anh (Trung bình)

Công việc mong muốn

Mong muốn về công việc

1. Công việc đúng chuyên ngành để có thể ứng dụng các kiến thức chuyên ngành đã làm và trải nghiệm vào thực tế
2. Được làm việc trong môi trường năng động, sáng tạo để tôi có thể phát huy được hết mọi khả năng của bản thân
3. Môi trường làm việc giúp tôi có thể học hỏi thêm nhiều kiên thức
4. Đồng nghiệp thân thiện, hòa đồng, giúp đỡ nhau trong công việc

Kỹ năng

  • 100% Kỹ năng
    Advertising (Fb,Google,Zalo,Tiktok) 100%
  • 80% Kỹ năng
    SEO 80%
  • 60% Kỹ năng
    Photoshop 60%
  • 60% Kỹ năng
    Video 60%
  • 60% Kỹ năng
    Illustrator 60%
  • 80% Kỹ năng
    Quản trị Website 80%
  • 80% Kỹ năng
    Thiết kế Ladipage 80%
  • 60% Kỹ năng
    Copy writing 60%
  • 80% Kỹ năng
    Public Relations 80%
  • 80% Kỹ năng
    Tool Hack 80%

Học vấn - Chuyên môn

Đại Học Hải Phòng

Quản Trị Kinh Doanh - Đại học - 2010 - 2014

Kinh nghiệm làm việc

Marketing Executive tại Sense Agency

Đà Lạt, tỉnh Lâm Đồng - 5/2016 - 7/2017

- Develop a plan to grow the Fanpage ("Dalat trong toi") and the Fanpages of partners in the restaurant and hotel sector.
- Directly engage in running advertisements as allocated by the Leader.
- Build and implement a content posting plan on various online platforms.

Marketing Executive tại Ghiền Đà Lạt

Đà Lạt, tỉnh Lâm Đồng - 9/2017 - 7/2019

- Plan the development of Fanpages (like "Ghien Dalat", "Ghien Dalat City Tour") and partner Fanpages in the restaurant and hotel industry.
- Directly participate in building the "Ghien Dalat" Group (1.5 million members), "Ghien Dalat City Tour", and the "Addicted to Dalat" Fanpage.
- Measure and monitor the effectiveness of advertising campaigns (FB, Google), from there to propose solutions to optimize costs and boost revenue.
- Develop Websites and Landing pages for partner units.
- Participate in organizing offline events for the company.

Digital Marketing Manager tại Công ty du lịch lữ hành Adavigo

Hà Nội, Việt Nam - 11/2019 - 1/2021

- Build Combo packages
- Measure and monitor the revenue effectiveness of advertising campaigns
- Optimize the website interface, user-friendly (with special priority for Mobile).
- Develop a Website SEO plan and implement it (to improve the ranking of keywords on Google).
- Design Landing Pages (Optimize the destination page, friendly with various Platforms).
- Build groups to sell combos and increase brand recognition
- Deploy communication marketing activities from sources such as Email Marketing, SMS Marketing
- Develop a Chatbot (to create customer funnels, follow up and re-market).
- Establish an annual advertising cost plan (Facebook Ads, Zalo Ads, Google Ads, TikTok Ads, etc.)
- Develop a Brand Guideline for the company.

Marcom Manager tại Nesta Hotel Group

Thành phố Hồ Chí Minh - 6/2021 - /

Branding:
- Develop Brand Guidelines and standards for the entire hotel chain.
- Construct an annual communication and marketing plan.
- Plan and implement events for the Group.
- Establish and maintain good relationships with the press and media.
- Seek, negotiate, and collaborate with KOLs, KOCs, and Celebrities for reviews on Digital platforms to increase brand recognition.
- Monitor and coordinate with branches to deploy and evaluate the effectiveness of campaigns.
- Organize and build programs for major events throughout the year (Tet, Christmas, Vietnamese Women's Day, etc.)
Digital Marketing:
- Build channels to position the brand online: Facebook, Instagram, Zalo, LinkedIn, TikTok, etc.
- Develop and implement annual advertising plans such as Facebook Ads, Google Ads, TikTok Ads.
- Monitor and research keywords for SEO implementation.
- Compile a database from various sources (travel agencies, online, etc.) for Re-marketing campaigns.
- Implement communication marketing activities from sources such as Email Marketing, SMS Marketing.

Thông tin tham khảo

Phước An

DOSM - Nesta Hotel Group

dosm@nestahotel.com.vn - 0918.733.387

Hình ảnh

Thank You!