Nguyễn Ngọc Long
Marketing Manager
As a manager and creative lead, you are responsible for crafting content that aligns with the brand development strategy and drives sales across online platforms. Your current role involves managing and executing strategies and online advertising activities to attract customers, enhance brand recognition, and generate revenue for the company.
Thông tin cá nhân
Họ và tên
Nguyễn Ngọc Long
Giới tính
Nam
Ngày sinh
15/11/1993
Địa chỉ
Tp Hồ Chí Minh
Cập nhật
22/11/2023
Thông tin cơ bản
Kinh nghiệm làm việc
Từ 1 đến 3 năm
Vị trí
Giám sát
Mức lương mong muốn
Thỏa thuận
Nơi mong muốn làm việc
Tiếng Anh (Trung bình)
Ngoại ngữ
Tiếng Anh (Trung bình)
Công việc mong muốn
Ngành nghề
Kinh doanh & tiếp thị
Mong muốn về công việc
1. Công việc đúng chuyên ngành để có thể ứng dụng các kiến thức chuyên ngành đã làm và trải nghiệm vào thực tế
2. Được làm việc trong môi trường năng động, sáng tạo để tôi có thể phát huy được hết mọi khả năng của bản thân
3. Môi trường làm việc giúp tôi có thể học hỏi thêm nhiều kiên thức
4. Đồng nghiệp thân thiện, hòa đồng, giúp đỡ nhau trong công việc
Kỹ năng
-
Advertising (Fb,Google,Zalo,Tiktok) 100%
-
SEO 80%
-
Photoshop 60%
-
Video 60%
-
Illustrator 60%
-
Quản trị Website 80%
-
Thiết kế Ladipage 80%
-
Copy writing 60%
-
Public Relations 80%
-
Tool Hack 80%
Học vấn - Chuyên môn
Đại Học Hải Phòng
Quản Trị Kinh Doanh - Đại học - 2010 - 2014
Kinh nghiệm làm việc
Marketing Executive tại Sense Agency
Đà Lạt, tỉnh Lâm Đồng - 5/2016 - 7/2017
- Develop a plan to grow the Fanpage ("Dalat trong toi") and the Fanpages of partners in the restaurant and hotel sector.
- Directly engage in running advertisements as allocated by the Leader.
- Build and implement a content posting plan on various online platforms.
Marketing Executive tại Ghiền Đà Lạt
Đà Lạt, tỉnh Lâm Đồng - 9/2017 - 7/2019
- Plan the development of Fanpages (like "Ghien Dalat", "Ghien Dalat City Tour") and partner Fanpages in the restaurant and hotel industry.
- Directly participate in building the "Ghien Dalat" Group (1.5 million members), "Ghien Dalat City Tour", and the "Addicted to Dalat" Fanpage.
- Measure and monitor the effectiveness of advertising campaigns (FB, Google), from there to propose solutions to optimize costs and boost revenue.
- Develop Websites and Landing pages for partner units.
- Participate in organizing offline events for the company.
Digital Marketing Manager tại Công ty du lịch lữ hành Adavigo
Hà Nội, Việt Nam - 11/2019 - 1/2021
- Build Combo packages
- Measure and monitor the revenue effectiveness of advertising campaigns
- Optimize the website interface, user-friendly (with special priority for Mobile).
- Develop a Website SEO plan and implement it (to improve the ranking of keywords on Google).
- Design Landing Pages (Optimize the destination page, friendly with various Platforms).
- Build groups to sell combos and increase brand recognition
- Deploy communication marketing activities from sources such as Email Marketing, SMS Marketing
- Develop a Chatbot (to create customer funnels, follow up and re-market).
- Establish an annual advertising cost plan (Facebook Ads, Zalo Ads, Google Ads, TikTok Ads, etc.)
- Develop a Brand Guideline for the company.
Marcom Manager tại Nesta Hotel Group
Thành phố Hồ Chí Minh - 6/2021 - /
Branding:
- Develop Brand Guidelines and standards for the entire hotel chain.
- Construct an annual communication and marketing plan.
- Plan and implement events for the Group.
- Establish and maintain good relationships with the press and media.
- Seek, negotiate, and collaborate with KOLs, KOCs, and Celebrities for reviews on Digital platforms to increase brand recognition.
- Monitor and coordinate with branches to deploy and evaluate the effectiveness of campaigns.
- Organize and build programs for major events throughout the year (Tet, Christmas, Vietnamese Women's Day, etc.)
Digital Marketing:
- Build channels to position the brand online: Facebook, Instagram, Zalo, LinkedIn, TikTok, etc.
- Develop and implement annual advertising plans such as Facebook Ads, Google Ads, TikTok Ads.
- Monitor and research keywords for SEO implementation.
- Compile a database from various sources (travel agencies, online, etc.) for Re-marketing campaigns.
- Implement communication marketing activities from sources such as Email Marketing, SMS Marketing.
Thông tin tham khảo
Phước An
DOSM - Nesta Hotel Group
dosm@nestahotel.com.vn - 0918.733.387