Be primarily promote the hotel and where possible, hotels belonging to the chain in his/her area/region. To achieve optimal sales at the best possible conditions for the company.
Ensures the smooth running operation of the commercial section in consultation with the Director of Sales & Marketing on all matters.
To be determined solely by the productivities of the corporate section as well as the overall results of the hotel.
2) Responsibilities and mean
Performs his/her duties within the framework defined by the chain and hotel norms and by internal regulations as specified by the Director of Sales & Marketing. The Sales Manager will also be responsible to the Director of Sales & Marketing for the Corporate Section and all Sales Personnel within the section.
3) Administration and responsibilities
Assists in drawing up the marketing plan annually with the Director of Sales and Marketing (including section on Corporate Accounts).
Keeps a record on former, existing, potential clients and a profile of each of them. Organizes regular visits in accordance to a predetermined plan.
Prepares a tentative monthly schedule to record all sales and other related actives for the preceding month.
Presents a summary of his/her visits to the Sales manager on a weekly basis (Weekly Sales Plan) prior to and after the week is completed.
Ensures that the invoicing effectively corresponds to all services agreed upon and rendered. Ensures that all new clients have no negative credit references.
Records all daily sales calls.
Records the statistics of his/her accounts.
Submits production reports on his/her list of accounts on a monthly basis. Conducts group briefing to other staff within the corporate section when required.
4) Technical responsibilities
Be familiar with the operation and application of the hotel’s computer/data processing system.
5) Commercial responsibilities
Keeps himself/herself well informed about the operations especially in key departments (Front Office, Housekeeping, F&B, Banqueting etc.)
Sets, in conjunction with the Director of Sales & Marketing and Sales Manager, currents rates as charged by the hotel.
Closely observes matters pertaining to competition (sites, prices, services offered on a regular basis – quarterly or more often if need to be).
Promotes the hotel as often as possible through entertaining, conduction, site inspections, presentation etc., of the hotel.
6) Sales responsibilities
Pays visits to former, existing and potential clients in view of entering into contracts with them, especially commercial accounts.
Defines precisely guest requirements and ensures that the guest services offered corresponds effectively to their requests.
Provides after-sales service and in particular to ensure all guests complaints are taken seriously and discussed with the respective departments if necessary.
Receives in the hotel any important guests whom he has approached. Negotiates prices with the clients.
Confirms verbal proposals in writing.
7) Public relations responsibilities
The Sales Manager organizes meetings with professional people especially clients & people in a position to publicize the hotel.
Quyền lợi được hưởng
• Competitive salary offerred
• Professional working environment
• Opportunity to access variety of training programs conducted by the Hotel & Group.
• Free shuttle from Da Nang city
Yêu cầu công việc
1) Required Skills
Demonstrated ability to interact with customers, employees and third parties that reflects highly on the hotel, the brand and the Company.
Problem solving, reasoning, motivating, organizational and training abilities. Proficient in use of Microsoft office
Good writing skills
2) Qualifications
Bachelor’s degree or Diploma in Sales & Marketing, Hotel Management, Business administration or related field preferred.
3) Experience
2 years of relevant experiences or an equivalent combination of education and work-related experiences.
Yêu cầu hồ sơ
No
Chia sẻ:
Nộp hồ sơ ứng tuyển
Lưu ý: Bạn nên Tạo hồ sơ trực tuyến để Nhà tuyển dụng chủ động liên hệ tới bạn
Vui lòng làm theo các chính sách này khi đánh giá một nhà tuyển dụng:
Không đăng các đánh giá không thật với mục đích làm tăng
hoặc giảm xếp hạng
Không đăng nội dung lạm dụng, thù hận, đe dọa hoặc quấy rối
người khác.
Không đăng nội dung chứa lời tục tĩu hoặc công kích
Đừng mạo danh bất kỳ người nào, không xuyên tạc mối liên kết
của bạn với một người hoặc tổ chức.
Không đăng thông tin riêng tư bí mật của bạn và người khác,
như địa chỉ thực, số bằng lái xe, CMND hoặc bất kỳ thông tin nào khác thuộc về quyền sở hữu cá nhân
Nội dung đăng nên dễ đọc, đúng chính tả, không sử dụng viết
hoa và chấm câu quá nhiều.
Đăng thông tin rõ ràng, có giá trị và trung thực.
Cố gắng đăng nội dung bao gồm cả ưu điểm và nhược điểm.
Sử dụng đúng ngữ pháp và kiểm tra chính tả của bạn.
Hãy tử tế với người khác, không công kích hoặc đăng đánh giá
với mục đích triệt hạ một cá nhân hay doanh nghiệp nào đó. Cùng nhau xây dựng một môi trường văn
minh và lịch sự.
MERCURE – A Brand of ACCORHOTELS GROUP, the leading hotel management group all over the world. Hotel with individuality, passion for service and committed to quality and guest satisfaction.
Mercure – Một thương hiệu của tập đoàn quản lý khách sạn hàng đầu thế giới - Accorhotels. Khách sạn với cá tính, với niềm đam mê và cam kết về chất lượng dịch vụ cũng như sự hài lòng của khách hàng.
Join Mercure Danang French Village Bana Hills – Join a team of warm and friendly professionals who will share the love for Hospitality!
Gia nhập Mercure Danang French Village Bana Hills – Gia nhập đội ngũ những nhân viên thân thiện,ấm áp, chuyên nghiệp – Những con người sẵn sàng chia sẻ tình yêu đối với ngành dịch vụ Khách sạn!