- Achieving a high level of guest satisfaction, consistency, politeness and efficiency in services.
- To discharge the duties in an effective and efficient manner.
- Record all important incidents, guest comments and any follow up needed in the Front Desk logbook.
- To verify that all transactions performed at the front desk are supported by documentary evidence and signatures as necessary and that they have been correctly posted and allocated in to OPERA system
- Contribute to overall operational efficiency by performing relevant duties as assigned.
- Provide guests with the most accurate and up to date information at all times
- Be familiar with all the hotel‘s programs and Accor programs.
- Ensure that rooms for VIP and special request are properly blocked without move.
- Ensure that all operating tools and equipment are in a good working condition.
- Ensure the Front Desk area is clean and tidy at all time.
- Ensure that all telephones are answered promptly and clearly in a courteous and friendly manner during while on duty.
- Obtain expected arrival and departure date of every single guest.
- Up-sell rooms, F&B outlets and other facilities whenever opportunity arises.
- Handle message for guest whenever required and all are delivered promptly.
- Check the validity of all kind on going vouchers when receiving from guests.
- Enter and update all guest transactions immediately and accurately.
- Accurately post all miscellaneous charges into guest account.
- Handle currency exchange transaction according to the procedures where receipt is signed by the guest and receipt is given to guest for guest reference.
- Prepare and balance cashier report and remittance envelope at the end of each shift.
- To be aware of counterfeit currency and travel cheques.
- Ensure that all guest transaction at the front desk are signed by the guest.
- Arrange guest bills into respective file according to Accor policy and procedure.
Quyền lợi được hưởng
Candidates will be provided with job details during interview.
Yêu cầu công việc
- Well versed in computer and operate various computer software programs in order to increase efficiency.
- Good English (listern, speaking skills)
- Bachelor’s Degree or Diploma in English Language University, Hotel Management, or related field.
Yêu cầu hồ sơ
Please prepare 1 set of documents including curriculum vitae, citizen identification, Degrees, and related certificates – Notarized copy
Chia sẻ:
Nộp hồ sơ ứng tuyển
Lưu ý: Bạn nên Tạo hồ sơ trực tuyến để Nhà tuyển dụng chủ động liên hệ tới bạn
Vui lòng làm theo các chính sách này khi đánh giá một nhà tuyển dụng:
Không đăng các đánh giá không thật với mục đích làm tăng
hoặc giảm xếp hạng
Không đăng nội dung lạm dụng, thù hận, đe dọa hoặc quấy rối
người khác.
Không đăng nội dung chứa lời tục tĩu hoặc công kích
Đừng mạo danh bất kỳ người nào, không xuyên tạc mối liên kết
của bạn với một người hoặc tổ chức.
Không đăng thông tin riêng tư bí mật của bạn và người khác,
như địa chỉ thực, số bằng lái xe, CMND hoặc bất kỳ thông tin nào khác thuộc về quyền sở hữu cá nhân
Nội dung đăng nên dễ đọc, đúng chính tả, không sử dụng viết
hoa và chấm câu quá nhiều.
Đăng thông tin rõ ràng, có giá trị và trung thực.
Cố gắng đăng nội dung bao gồm cả ưu điểm và nhược điểm.
Sử dụng đúng ngữ pháp và kiểm tra chính tả của bạn.
Hãy tử tế với người khác, không công kích hoặc đăng đánh giá
với mục đích triệt hạ một cá nhân hay doanh nghiệp nào đó. Cùng nhau xây dựng một môi trường văn
minh và lịch sự.
If you are interested with our vacancies, please send your resume to thuyvy.nguyen@accor.com
We are Grand Mercure Danang, a proud member of the AccorHotels, offer an Upscale International address of distinction. This property, situated on the exclusive settings of the Green Island, right in the heart of Danang city, offers 272 beautifully designed rooms with natural day light and panoramic views over the Danang bay. Let join Grand Mercure Danang and grow your career with us!