Dong Thi Thu Hong
Looking for new challenge
Với kinh nghiệm 16 năm trong lĩnh vực sales & marketing cho resort. Tôi tự tin với mối quan hệ với đa số các hãng lữ hành tại Viet Nam cũng như các công ty thương mại và một dữ liệu khách hàng cá nhân vô giá để có thể đảm nhận tốt vị trí DOSM hoặc OM ở những khách sạn Pre-opening hay đã hoạt động lâu đời. Phương châm của tôi là dùng uy tín để gây thiện cảm với khách, tạo ra sự hài lòng để họ quay lại, tạo nguồn khách hàng trung thành lớn.
Thông tin cá nhân
Họ và tên
Dong Thi Thu Hong
Giới tính
Nữ
Ngày sinh
20/01/1986
Địa chỉ
TT Long Hai, huyen Long Dien Tinh Ba Ria Vung Tau
Cập nhật
14/11/2024
Thông tin cơ bản
Kinh nghiệm làm việc
Từ 10 đến 20 năm
Vị trí
Tổng giám đốc/ Giám đốc
Mức lương mong muốn
Trên 60 triệu
Nơi mong muốn làm việc
Tiếng Anh (Khá)
Ngoại ngữ
Tiếng Anh (Khá)
Công việc mong muốn
Mong muốn về công việc
Mong muốn làm việc trong môi trường quốc tế, được học hỏi nhiều và được đi đào tạo nâng cao kỹ năng nghề.
Kỹ năng
-
Tin học văn phòng 80%
-
Sáng tạo 80%
-
upselling 80%
-
Kỹ năng giao tiếp ứng xử 80%
-
kỹ năng bán hàng 80%
Học vấn - Chuyên môn
Đại Học Văn Lang
Quản trị Nhà Hàng - Khách sạn - Đại học - 2004 - 2008
Tôi là lớp trưởng và năm nào cũng đi thực tập hè lấy kinh nghiệm thực tế.
Kinh nghiệm làm việc
Giám đốc điều hành tại Emerald Resort Hồ Tràm
Bà Rịa -Vũng Tàu - 3/2024 - Hiện tại
• Support the General Manager in operational matters and take primary responsibility for the sales, front office, and housekeeping departments. Resolve any issues that arise at the resort in the General Manager's absence. • Welcoming VIP customers and government agencies when they come to work at the resort • Supervising the quality of services and products at the resort to ensure they meet the corporation's standards • Analyze and assess the market quarterly to implement new sales and marketing strategies that align with the set goals. • Participate in meetings with departments according to the schedule to update on market conditions. • Join to sale call with the sales & marketing department. • Participate in domestic and international fairs to develop the international customer market. • Direct staff to take good care of guests to ensure high review scores on OTA platforms. • Participate in weekly B.E.O meetings to oversee attentive customer service. • Planning the annual budget for revenue and expenses • Participate in monthly P&L analysis meetings and control the cost of each department. • Work with the HR department on staffing plans and employee programs during holidays and Tet. • Participate in training staff in customer service.
Giám đốc kinh doanh và tiếp thị tại Lan Rừng Resort Phước Hải
Bà Rịa-Vũng Tàu - 4/2020 - 3/2024
• Leading sales & marketing team with 11 members and to be the Best Department of the year in 2021 & 2022 • Reporting directly to Operation Manager with all daily activities • Being the communication representative to give the interview to all local journal and Television • Making the proposal to corporate with some magazines such as Saigon Time, Travel Magazine, Ba Ria-Vung Tau online,…to advertise • Proposing to be the sponsors with some Media and film studio • Making all promotion for other service in resort such as: spa, food & beverage, accommodation,…design the combo and package. • Writing the program script for all special event such as: Christmas Night, New Year’s Eve, Holiday Buffet, Moon’s Festival,… • Checking all the content before posting on Facebook and other social Media • Making the yearly staff evaluation to propose the right person to the new position • Control all proposal of sales team sending to the guest and supporting the team to get the business. • Handling the guest complain and supporting sales team to find the solution to solve the problem
Trợ lý giám đốc kinh doanh tại Pullman Resort Phu Quoc & Pullman Vung Tau
Phú Quốc - 9/2015 - 6/2019
• Supporting DOSM to manage all sales team in HCM’s office and Ha Noi’s office • Joining daily briefing with Phu Quoc operation team • Training all team about product and sales presentation • Joining the ATF ( Asian Tourist Forum) that organized in Brunei • Joining to other Tourist Fair in Ho Chi Minh, Ha Noi & Can Tho City • Daily sales call in HCM city & monthly sales call to other province such as: Binh Duong, Bien Hoa, Vung Tau, Can Tho & Ha Noi • Joining to the monthly meeting with Accor market director • In charge of Corporate market • Making the market monthly analysis
Thông tin tham khảo
Lương Nguyễn Thanh Xuân
HRM - Melia Ho Tram
thanhxuanluongnguyen@gmail.com - 0909920983