NGUYỄN HUỲNH YÊN LAN

NGUYỄN HUỲNH YÊN LAN

Hồ sơ 5 sao vàng 259 Lượt xem

Giới thiệu bản thân

Dear Hiring Manager, My name is Lan, I'm 23 years old, and I graduated in Hotel Management from Ho Chi Minh City University of Technology. I also achieved an English Certificate when I was at school and a Certificate of Advanced Information. Last October, I got an IELTS Certificate, I know this result is not too high so I'm still learning every day to get higher marks. It is not impressed by my appearance and my height. However, I am passionate about connecting with other people, I love how satisfied they are when they get helped. Moreover, I worked for a three-star hotel for 1 year and had a chance to enrich my knowledge, gain experience, and contact with many people all around the world. I know I’m a fresher and lack of experience but, I’m still learning and improving myself all the time and I believe my expertise would make a valuable contribution to the company. I hope I will have a chance to join for an interview. Best regards Yen Lan

Thông tin cá nhân

Họ và tên
NGUYỄN HUỲNH YÊN LAN
Giới tính
Nữ
Ngày sinh
26/10/2000, 24 tuổi
Địa chỉ
309 NGUYỄN GIA TRÍ, PHƯỜNG 25, QUẬN BÌNH THẠNH
Cập nhật
25/03/2024

Thông tin cơ bản

Kinh nghiệm làm việc
Từ 1 đến 3 năm
Vị trí
Nhân viên
Mức lương mong muốn
5 - 8 triệu
Nơi mong muốn làm việc
HCMC
Ngoại ngữ
Tiếng Anh (Trung bình)

Kỹ năng

Lắng nghe và xử lý tình huống
Giải quyết phàn nàn

Mong muốn về công việc

Tôi mong muốn một môi trường năng động, có quy trình và kỷ luật để có thể điều chỉnh tác phong và duy trì thái độ chuyên nghiệp trong công việc. Các khách sạn có quy trình sẽ có yêu cầu cao và khả năng được chọn cũng sẽ khó hơn, tuy nhiên tôi vẫn mong mình sẽ được trao cơ hội làm việc ở những môi trường chuyên nghiệp như vậy. Xin cảm ơn anh/chị vì đã dành thời gian xem qua nguyện vọng của tôi.

Giải thưởng

Trình độ học vấn chuyên môn

CERTIFICATE OF ADVANCED INFORMATION

MS OFFICES - Khác

IELTS Certificate

IELTS Academic - Khác

IELTS Certificate 5.5

Đại học Công nghệ Thành phố Hồ Chí Minh

Quản trị khách sạn - Đại học

- Vừa học vừa làm thêm công việc bán thời gian - Là thành viên câu lạc bộ Guitar Hutech, tham gia vào các hoạt động sinh hoạt của câu lạc bộ và đóng đóp cho các chuyến đi tình nguyện của câu lạc bộ đến những trẻ em khó khăn.

Kinh nghiệm làm việc

Nhân viên tại Silverland Hospitality

Hồ Chí Minh, Việt Nam

Receptionist: Do the check-in and check-out, solve guest complaints, and check guests' comments about hotel services on Facebook, Google, or OTA channels. Receiving bookings, and inquiries from guests via phone, email, and OTA channels like Agoda, Traveloka, Booking.com, etc. Making the reservation for online bookings on New Way PMS, take note of special requests. Welcoming guest, contact with F&B department preparing welcome drinks. Transferring tasks for relevant departments, and supporting other departments. Together with Housekeeping check room status before check-in room for guests. Direct guests about the hotel services such as Gym, Spa, and Breakfast time. Eyes on the number of room keys, guest laundry, early check-in, and late checkout time. Daily report temporary residence declaration, revenue report, and handover work for the next shift. F&B Receiving the lists of guests using breakfast or Teatime at the hotel, checking if have special requests or allergies to ingredients of foods. Prepare welcome drinks for check-in guests. Welcoming guests to the restaurants, taking orders, serving dishes, and cleaning dining areas after guests leave. Cleaning the dining area after breakfast, then set up for Teatime in the afternoon. Coordinate with the front desk department to take note of some special inquiries, and sell the seasonal promotion. Purchasing products for restaurants, checking the quantity of goods or cutleries. Cleaning bar and swimming pool before welcoming guests. Do the Commis tasks such as supporting the chef prepare ingredients, and preliminarily preparing food for the chef. Cleaning kitchen, and cooking area, sign, and check to receive the victuals.

Phục vụ tại Nhà hàng Món Huế

Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam

Waitress Greeting and welcoming guests to the restaurant, and assisting them in choosing their seats. Introducing the restaurant's best-selling dishes to customers, taking orders, and serving food. Occasionally, explaining the specials on the menu to foreign guests, including the ingredients and their origin. Recommending attractive destinations near the restaurant that guests can visit on foot, such as Ben Thanh Market, The Independent Palace, The City Museum, etc. Handling the bill, collecting payment, and cleaning up after the guests have left. Closing the shifts, cleaning up the restaurant, and resetting it for the next customers. Attending weekly meetings to stay updated on promotions and other important information. Participating in monthly training classes led by the manager to improve your skills and knowledge.

Thông tin tham khảo

Hình ảnh